Mangosorbet med passionsfrukt

(Fredag v. 14)


Läste ett recept på mangosorbet i en mattidning en kompis hade. Glömde dock skriva av mängderna så jag provade mig fram...

Mangosorbet med passionsfrukt

Kör ett paket frusna mangotärningar i mixer/matberedare. Fortsätt mixa och tillsätt naturell lättyoghurt tills det blir bra konsistens på sorbeten. Söta eventuellt med lite florsocker. Lägg upp i portionsskålar och skeda över passionsfrukt. Servera genast.

Sååå gott! Rekommenderas verkligen! Mango och passionsfrukt är i och för sig mina favoritfrukter så det är väl inte så konstigt att jag tycker om det här.

Vi var bara två som åt men ett paket mango skulle nog räcka till tre personer. Det gick åt väldigt lite yoghurt, häll bara i ett par matskedar åt gången. Jag tog en passionsfrukt per person men det hade nog varit tillräckligt mycket med en halv.


(Vi åt inte bara mangosorbet den kvällen men det var det enda vi lagade själva...)

-
-
-

Etiketter på inlägget: , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0