Mat för liv och lust


I tisdags var jag och snabbhandlade kokböcker på bokrean. Jag var egentligen ute efter någon vegetarisk kokbok men det fanns inte en enda på rean. Istället blev det två andra böcker.

- "Mat för liv och lust - baskokboken för dig som vill äta sunt" av Margit Eliasson och Gunilla Lindeberg (dietister). En jättebra kokbok (jag har hört talas om den innan och bläddrat i den hemma hos en kompis samt på jobbet). Jag har länge tänkt att jag vid tillfälle ska köpa den här boken. 149 kr istället för 380 kr var ett ganska bra tillfälle tycker jag... Har i skrivande stund redan bläddrat igenom hela boken och hittat en massa kul. Det jag är allra mest sugen på att prova är några av matbrödsrecepten så de dyker nog snart upp här på bloggen.

- "Allt i ett - gott, lätt, hett i gryta, wok panna..." av Jonas Borssén. Kokbok jag inte hört talas om tidigare men titeln lät lovande och den innehåller en massa fina bilder. Efter att ha tittat lite i den hemma kan jag konstatera att alla rätter innehåller någon sorts chilifrukt. Mycket verkar väldigt gott men det är många
ingredienser i rätterna. Förhoppningsvis dyker något från den här boken också upp snart.

Tips på bra vegetariska kokböcker mottages tacksamt, som kommentar till inlägget eller via mejl till
[email protected].

-
-
-

Kommentarer
Postat av: Erik

Har en ny favorit kokbok! Mat-Veganen, trevliga bilder/layout, mat mer åt husmanskosthållet.. något kostsam dock.
Hittade en vegetarisk kokbok på Bokrean "Njut av vegetarisk mat" på åhlens för 39 eller 49kr, helt ok, so far..

2008-03-02 @ 13:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0