Tanken med bloggen


Tänkte att jag skulle börja med att berätta vad som är syftet med den här bloggen och hur idén till den föddes.

Min förhoppning är att bloggen ska ge inspiration och bidra med idéer för att besvara den ständigt återkommande frågan "Vad ska vi äta idag?"

Utgångspunkten kommer att vara vad vi har ätit hemma hos oss de senaste dagarna. Detta kommer att kompletteras med diverse recept, fakta och mina personliga funderingar kring rätterna. Vid intresse går det bra att få recept som inte publicerats i sin helhet genom att mejla till 
[email protected].

Jag har länge varit sugen på att starta en blogg och suget aktualiserades när jag hittade en av mina vänners blogg. Problemet har tidigare varit att jag inte har vetat vad min blogg ska handla om men nu infann sig genast en idé. Sist jag träffade ovanstående vän och sist jag träffade en annan vän beklagade sig båda över hur svårt det är att komma på vad man ska äta varenda dag. I vissa perioder tycker jag också att det är väldigt svårt men just är jag full av idéer och tänkte att det kunde vara en bra idé att dela med sig till andra.

Smaklig måltid!
-
-
-

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tycker det här är en superidé! Jag blir jätteinspirerad i alla fall :-) Tycker det är otroligt att du kan komma på så många maträtter. Själva tycker jag mest att vi äter samma. Men det gör vi kanske inte. Men liksom olika fast ändå samma.

2008-02-11 @ 16:18:21
URL: http://systerystern.blogg.se
Postat av: Elin

Om man som bloggläsare blir mer intresserad av ett recept. Kan man fråga dig om det då och du antingen lägger ut det eller skíckar :-) Den där grekiska sulpajen verkar spännande :-)

2008-02-11 @ 16:22:07
URL: http://systerystern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0