Söndagsmiddag

(Söndag v. 10)

Lammskivor

Stekta lammskivor med gräddsås, hasselbackspotatis, stekta champinjoner, sockerärter och haricots verts.

Gräddsås efter eget huvud. Färska champinjoner fick steka med potatisen en stund på slutet.

Enkelt och gott men det var väldigt mycket ben och väldigt lite kött på lammskivorna. Jag trodde att det skulle bli en hel del kött över men vi åt upp alltihop. Sambon, som har ovanligt många gener från stenåldern, älskar att gnaga kött från benen så han var i alla fall nöjd. För övrigt tycker jag själv att det börjar bli väl många "tallriksmodellbilder" nu så jag får se till att vara lite mer kreativ i fortsättningen...
-
-
-
Etiketter på inlägget: , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, jag ÄLSKAR hasselbackpotatis. Särskilt när de blir sådär krispiga som dina ser ut av vara. Mmmmm....

Och vad det gäller stenåldersgener så har nog Magnus en del också. Vad är det med män och gnaga på ben?

2008-03-12 @ 18:05:02
URL: http://systerystern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0