Våffeldagen

(Tisdag v. 13)

Så var det då äntligen dags för den riktiga våffeldagen. Sambon hade försökt få mamma att bjuda oss på våffelkalas hos dem men mamma var inte hemma på kvällen så vi åt våfflor själva istället. Jag hade tänkt att vi skulle äta annan mat först och så bara ett par våfflor till efterrätt men nu blev det så att vi bara åt en massa våfflor istället. Vi hade glömt att köpa grädde så jag gick bort till kvartersbutiken (där jag för övrigt inte varit tidigare) och där var bara en annan kund. Hon köpte sylt, grädde, margarin och mjölk så jag gissar på att hon också skulle gå hem och göra våfflor.

Passar på att lägga ut en bild på vårt gamla häftiga våffeljärn...

Våffeljärn

-
-
-
Etiketter på inlägget: , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0