Müsli med ananas och kokos

(Lördag v. 15)

Müslin jag blandade förra veckan hade redan tagit slut så jag var "tvungen" att göra ny!

Såhär gjorde jag den här gången...

Müsli med ananas och kokos

3 dl havregryn
3 dl rågflingor
1 1/2 dl kokosflingor
2 1/2 dl torkad ananas i små bitar
2 dl vetegroddar

1. Rosta gryn och flingor (även kokosflingor) i 200 °C, knappt ca 5 minuter. Låt svalna.
2. Blanda med övriga ingredienser och förvara i burk med lock.

Den här müslin blev god men inte riktigt lika god som den förra. Det var faktiskt godare utan vetegroddar så resten av vetegroddarna hamnar nog i matbröd istället... Müslin såg även lite tråkig ut eftersom alla ingredienser hade ungefär samma färg. Nästa gång tar vi nog hälften ananas och hälften papaya, bara för färgens skull. Jag tyckte att jag minskade mängden frukt jämfört med sist men enligt oss var det fortfarande onödigt mycket frukt, ananasen är ju så söt.

För övrigt tycker fyramånadersbebisen att "kokos" är ett väldigt roligt ord.
-
-
-
Etiketter på inlägget:
, , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0